понеделник, 6 януари 2014 г.

Тайланд и Югоизточна Азия, част 2

Стигаме до момента и с разнищване на някои от опциите, които ни се откриват на място след кацане в Тайланд. Още веднъж подчертавам, че това са само насоки, примерни цени и дати, които по-скоро ще помогнат да се избистри бюджета и местата за посещение.

1. За мързеливата почивка по тайландските острови:

Който и вариант да изберете на отмора в Югоизточна Азия ви препоръчвам да се махате от Бангкок колкото се може по-бързо. 1-2 дни макс са ви достатъчно да се насладите на мизерията, влажността и грозотията на Тайската столица. Наистина, не си губете времето там, ами действайте нататък. С една дума използвайте краткия престой там за часова адаптация и може би разходка из античния град, както и разходка по реката + за търсещите сексуални усещания очевидно като популярно занимание там.

2 линии имат разработена сериозна мрежа на вътрешни полети между Бангкок и островите и други Тайски градове. Това са AirAsia и NokAir. Към тях добавяме и Bangkok Airways и Thai Smile с малко по-скъпи цени. Ето няколко примерни цени с AirAsia. Цените на NokAir са сходни, мрежата на полети е подобна. Полетите са ежедневно, по няколко на ден, така че тук логистиката наистина е лесна да се направи. Детайли разбира се на страниците на самите линии.

От
До
Цена one-way
Компания
Bangkok – Don Mueang
Samui
Phangan
Phuket
Krabi
Phitsanulok
Trang
От 35 евро
От 37 евро
От 33 евро
От 28 евро
От 18 евро
От 26 евро
AirAsia
NokAir
Bangkok Airways
Thai Smile

2. Пътуване из Виетнам, Камбоджа и Лаос. Предполагам информацията по-долу ще се стори много аматьорска, защото тези територии са за истински ценители. Какво имам предвид под истински ценители. Едно пътуване из този район би трябвало да е изпълнено с адреналин, без времеви ограничения, с ползване на множество и различни, та дори примитивни начини на транспортиране. Но така или иначе - аз показвам само един от инструментите - а именно сравнително евтиното летене със самолет. От Тайланд до Виетнам /както Ханой, така и Хо ши Мин/ най-евтино се стига отново с AirAsia и Vietjet Air - на цени започващи от 45-50 евро еднопосочно. Полети предлагат и други компании като Jetstar, Vietnam Airlines но на двойни тарифи ... а защо да плащаме скъпо, след като има и евтин вариант. 

От
До
Цена one-way
Компания
Bangkok – Don Mueang

Bangkok - Suvarnabhumi
Ho Chi Min
Hanoi
Ho Chi Min
Hanoi
От 44 евро
От 47 евро
От 50 евро
От 50 евро
AirAsia

VietJet Air

От Бангкок до Камбоджа /Пном Пен и Сием Реап/ май реалните шансове са единствено с AirAsia. Има и други варианти но на цени над 2 пъти по-високи от тези на азиатският Райън. 

От
До
Цена one-way
Компания
Bangkok – Don Mueang

Phnom Penh
Siem Reap
От 46 евро
От 43 евро
AirAsia


Що се касае до Лаос то там интересно защо, но няма достатъчно удобни връзки от Тайланд. Самите AirAsia не предлагат услуга. Има варианти за директни полети с Bangkok Airways или Lao Airlines - но цените започват от 120 евро двупосочно. Но затова пък Vietnam Airlines предлагaт връзки както между Luang Prabang, Laos - Siem Reap, Cambodia /90 евро еднопосочно/така и Luang Prabang, Laos - Hanoi, Vietnam /70 евро еднопосочно/. Връзките между Камбоджа и Виетнам са доста скъпи и започват от 180 евро еднопосочно отново с Vietnam Airlines. 
 
3. Сингапур и Малайзия
 
Дневно от Тайланд има над 20 полета до Сингапур, на няколко лоукост линии при подобни цени и голямо разнообразие на часови диапазон. AirAsia както вече се разбра летят от второто летище на Бангкок, а останалите от основното. Линиите, които обслужват релацията са AirAsia, Jetstar, TigerAir, Scoot. Най-евтините еднопосочни билети са в диапазона 45-55 евро. 

Връзката между Бангкок и Куала Лумпур в Малайзия неслучайно е тотално монополизирана от AirAsia, чийто това са 2 основни хъба. Еднопосочните полети започват от 57 евро. 

И накрая връзките между Куала Лумпур и Сингапур са също достатъчно разнообразни и евтини, където цените започват от 12 евро еднопосочно с AirAsia и продължават с 25 евро /Tigerair/ или 40 евро с Jetstar. Доколкото знам има и много удобна автобусна връзка между двата града в случай, че не ви се виси по летищата.

Моите наблюдения от години показват едно нещо - използвайте основно AirAsia, които имат достатъчно разработена схема на полети не само в цяла Югоизточна Азия, но и вътрешни полети /Малайзия, Тайланд, Индонезия/, та чак удобни връзки с Япония, Китай, Филипините, Австралия, Индия, Малдивите, Шри Ланка и много други. До преди година-две имаха и директни връзки с Европа /Париж и Лондон/, но тези полети бяха прекратени.

Няма коментари:

Публикуване на коментар